Pagrindinės vežimo oru sąlygos

  • Pradžia
  • Pagrindinės vežimo oru sąlygos

1. Šiomis pagrindinėmis keleivių vežimo sąlygomis ir keleiviui išduotu bilietu patvirtinama tarp oro vežėjo ir keleivio
sudaryta vežimo sutartis (toliau tekste, Sutartis).
2. Šiose Sąlygose naudojamos sąvokos:
2.1. Bagažas – keleivio asmeninis turtas ir daiktai, vežami orlaiviu pagal Sutartį; jei šiose Sąlygose tiesiogiai
nenurodyta kitaip, ši sąvoka taikoma ir registruotam, ir neregistruotam bagažui.
2.2. Bilietas – Sutarties sudarymą patvirtinantis dokumentas ar kitas lygiavertis nematerialus dalykas, įskaitant
elektroninį, kurį išdavė arba įgaliojo išduoti oro vežėjas arba jo įgaliotasis atstovas, suteikiantis teisę skristi orlaiviu ir
vežti nustatyto svorio bagažą Sutarties sąlygomis; bagažo kvitas yra sudedamoji bilieto dalis. Keleivis turi pareigą
išsaugoti bilietą visos kelionės metu, jeigu oro vežėjas jo nepakeičia kitu lygiaverčiu dokumentu.
2.3. Kelionės dokumentai – pasas ar asmens tapatybės kortelė, iškvietimas, viza, draudimas ir kiti dokumentai, kurie
būtini atitinkamos kelionės metu.
2.4. Kelionių organizatorius – UAB „Ingrida Tours“, juridinio asmens kodas 305196919, adresas: Poilsio 14-42,
Klaipėda, tel. nr. +370 65556313, el.paštas [email protected].
2.5. Oro vežėjas – oro transporto įmonė, turinti licenciją oro susisiekimui vykdyti, nurodyta Sutartyje.
2.6. Oro vežėjo taisyklės – oro vežėjo patvirtintos keleivių, bagažo, krovinių vežimo paslaugų pardavimo ir teikimo
sąlygos ir tvarka, kurios taikomos tiek, kiek to nereglamentuoja Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006-04-20
dienos įsakymu Nr. 3-147 patvirtintos „Keleivių, bagažo, pašto ir krovinių vežimo orlaiviais taisyklės“. Oro vežėjo
taisyklės arba nuoroda į interneto svetainę, kurioje su jomis galima susipažinti, pateikiamos kelionių organizatoriaus
interneto svetainėje www.ingridatours.lt. Pagrindinės vežimo sąlygos taip pat skelbiamos interneto svetainėje
www.ingridatours.lt.
3. Oro vežėjas įsipareigoja imtis visų priemonių, kad keleivis ir bagažas būtų vežami pagal tvarkaraštį. Skrydžio laikas,
nurodytas tvarkaraštyje, gali būti keičiamas oro vežėjo be atskiro įspėjimo. Keleivis ne vėliau kaip likus 24 valandoms
iki išvykimo turi pasitikrinti išvykimo laiką pagal oro vežėjo tvarkaraštį ir oro uosto, iš kurio vykdomas skrydis,
interneto svetainėje. Prireikus oro vežėjas be atskiro įspėjimo keleiviui gali suteikti kitų oro vežėjų paslaugas: pakeisti
orlaivį arba biliete nurodytas sustojimo vietas, sujungti reisus. Keleiviai, keliaujantys iš arba į Europos Sąjungos oro
uostus, atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju turi teises, numatytas Europos
Parlamento ir Tarybos 2004 m. vasario 11 d. reglamente (EB) Nr. 261/2004, nustatančiame bendras kompensavimo ir
pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju.
4. Registruotasis bagažas išduodamas asmeniui, pateikusiam bagažo kvitą. Jei bagažas pametamas, sunaikinamas,
sugadinamas ar apgadinamas vežant, pretenzijos pateikiamos oro vežėjui raštu ne vėliau kaip per 7 dienas nuo
registruotojo bagažo gavimo dienos arba nuo tos dienos, kai bagažas turėjo būti gautas. Jei bagažas pristatomas vėliau,
nei buvo numatyta, pretenzijos oro vežėjui pateikiamos raštu ne vėliau kaip per 21 dieną nuo registruotojo bagažo
gavimo dienos. Oro vežėjo taisyklėse gali būti nustatyta kitų pretenzijų pateikimo terminų ir sąlygų. Tokiu atveju
keleivis turi vadovautis Bendrosiomis keleivių ir bagažo vežimo sąlygomis.
5. Keleivis į oro uostą turi atvykti tokiu laiku, kad spėtų pateikti visus skrydžio dokumentus ir laiku atvykti prie
įlaipinimo vartų. Įprastai keleiviai į oro uostą turi atvykti likus bent dviem valandoms iki skrydžio, kad spėtų laiku
užsiregistruoti ir atlikti pasienio ir muitinės kontrolę. Kiekviename oro uoste keleivių registracija gali būti baigta
skirtingu laiku: registracijos pabaiga nurodoma biliete ir (ar) oro vežėjo tvarkaraštyje. Jeigu laikas nenurodytas, keleivis
turi registruotis į skrydį ne vėliau kaip likus 40 min. iki paskelbto išvykimo laiko. Skrydis negali būti atidėtas dėl
vėluojančių keleivių. Oro vežėjas turi teisę atsisakyti vežti keleivius, pavėlavusius laiku užsiregistruoti į skrydį ar laiku
atvykti prie įlaipinimo vartų.
6. Registruodamasis į skrydį keleivis privalo turėti būtinus kelionės dokumentus (pasą ar kitą asmens tapatybę
patvirtinantį dokumentą, galiojantį visos kelionės metu), šalių, į kurias vyksta, vizas, skiepų pasą, taip pat kitus
dokumentus (jei tokie dokumentai privalomi pagal atitinkamos valstybės teisės aktus) ir saugoti juos iki kelionės
pabaigos. Visi keliaujantieji į valstybes, su kuriomis Lietuvos Respublika nėra sudariusi specialių sutarčių ar susitarimų,
nustatančių kitaip, su savimi privalo turėti galiojantį pasą. Kai kuriais atvejais į užsienį galima vykti ir su asmens
tapatybės kortele, tačiau tik į tas valstybes, su kuriomis Lietuvos Respublika sudariusi specialias sutartis ar susitarimus.
Valstybių, kurios Lietuvos Respublikos asmens tapatybės korteles pripažįsta galiojančiomis kelionėms, sąrašas
pateikiamas Užsienio reikalų ministerijos svetainėje https://keliauk.urm.lt. Keleiviui neįvykdžius prievolės turėti
būtinus kelionės dokumentus, oro vežėjas turi teisę atsisakyti jį skraidinti. Jeigu dėl netinkamų keleivio kelionės ir (ar)
kitų būtinų keleivio dokumentų atitinkamos valstybės migracijos tarnyba neįleistų keleivio į paskirties valstybės
teritoriją, keleiviui (taip pat ir deportuotam) tektų padengti visas tiesiogines ir netiesiogines dėl to oro vežėjo patirtas
išlaidas.

7. Kai keleivio kelionės atvykimo ar sustojimo vieta yra ne toje šalyje, iš kurios išvyksta, vežti oru taikoma 1999 m.
Monrealyje pasirašyta Konvencija dėl tam tikrų tarptautinio vežimo oru taisyklių suvienodinimo (toliau – Konvencija),
jei šios valstybės yra Konvencijos dalyvės. Lietuvos Respublika yra ratifikavusi Konvenciją. Konvencija numato ribotą
oro vežėjo atsakomybę už žalą dėl keleivio gyvybės atėmimo ar sužalojimo, už žalą, atsiradusią dėl vėlavimo vežant
keleivius, ir už žalą, atsiradusią dėl bagažo sunaikinimo, praradimo arba vėlavimo. Vežti oru taip pat taikomos
Konvencijos dėl tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru, unifikavimo, pasirašytos Varšuvoje 1929
m. spalio 12 d., 1955 m. Hagos Protokolo apie Konvencijos tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru,
unifikavimo, pasirašytos Varšuvoje 1929 m. spalio 12 d., pakeitimo ir EC 889/2002 reglamentas, papildantis Europos
Tarybos reglamentą EC 2027/97 dėl oro vežėjo atsakomybės aviacinių įvykių atvejais nuostatos.
8. Pagal Konvencijos nuostatas, oro vežėjas atsako už keleivio gyvybės atėmimą ar sveikatos sužalojimą, jei
nelaimingas atsitikimas, kuris buvo gyvybės atėmimo ar sužalojimo priežastimi, įvyko orlaivyje arba įlaipinimo ar
išlaipinimo veiksmų metu. Tačiau oro vežėjas neatsako už tokią žalą, kai ji kiekvienam keleiviui viršija 100 tūkst.
Tarptautinio valiutos fondo nustatytų specialių skolinimosi teisių (Special Drawing Rights, SDR), jeigu įrodo, kad ši
žala atsirado ne dėl oro vežėjo, jo darbuotojų ar atstovų neatsargumo arba kito neteisėto veikimo arba neveikimo; arba
kad ši žala atsirado vien tiktai dėl trečiosios šalies neatsargumo, arba kitų asmenų neteisėtų veikimo arba neveikimo.
9. Pagal Konvencijos nuostatas, oro vežėjas atlygina faktinę žalą, atsiradusią sunaikinus, praradus arba sugadinus
registruotąjį bagažą, jeigu atsitikimas, kuris buvo sunaikinimo, praradimo arba sugadinimo priežastis įvyko orlaivyje
arba bet kuriuo kitu laikotarpiu, per kurį oro vežėjas buvo atsakingas už registruotąjį bagažą. Oro vežėjo atsakomybė
bagažo sunaikinimo, praradimo ar vėlavimo atveju kiekvienam keleiviui neviršija 1 000 SDR. Šie apribojimai gali būti
netaikomi tik iš anksto deklaravus didesnę bagažo vertę ir sumokėjus papildomą mokestį. Netiesioginiai nuostoliai,
įskaitant neturtinę žalą, nėra atlyginami. Dėl papildomos informacijos apie kitus oro vežėjo taikomus atsakomybės
apribojimus dėl atitinkamų daiktų gabenimo oru rekomenduojame kreiptis į oro vežėją.
10. Informaciją apie oro vežėjo taikomus mokesčius už bagažo viršsvorį ir bagažo matmenis nurodoma biliete ir/ar oro
vežėjo taisyklėse.
11. Jūsų registruotajame bagaže neturi būti dūžtančių, greitai gendančių, vertingų daiktų, pavyzdžiui: pinigų, raktų,
akinių, fotoaparatų, vaizdo kamerų ir kitų vertingų elektronikos ar technikos prietaisų ir jų priedų, kompiuterių,
telefonų, mobiliųjų telefonų, elektroninių prietaisų baterijų kroviklių, juvelyrinių dirbinių, tauriųjų metalų, brangiųjų ir
pusbrangių akmenų, muzikos instrumentų, vertingų meno ar dailės kūrinių, vaistų, medicininių dokumentų, vertybinių
popierių ar panašių vertingų daiktų, verslo dokumentų ar daiktų, pasų ar kitų asmens tapatybės dokumentų, jų
pavyzdžių. Oro vežėjas neatsako už šiuos daiktus, jei keleivis, nepaisydamas šio įspėjimo, minėtus daiktus veža
registruotajame bagaže.
12. Rankiniame bagaže, be 11 punkte nurodytų daiktų, taip pat draudžiami vežti šie daiktai:
12.1. pistoletai, šaunamieji ginklai – bet kokie daiktai, kurie gali arba atrodo, kad gali, paleisti šovinį (pavyzdžiui:
šratiniai šautuvai; oriniai pistoletai; šratiniai ginklai; graižtviniai ginklai; katapultos; harpūnai ir žeberklai; humaniškos
gyvūnų naikinimo priemonės; gesintuvai; signaliniai pistoletai; startiniai pistoletai; šaunamųjų ginklų tikslios kopijos ar
imitacijos; įvairūs žaisliniai ginklai; sudedamosios šaunamųjų ginklų dalys (išskyrus teleskopinius stebėjimo prietaisus
ir optinius taikiklius); mažo kalibro pistoletai; elektrošoką sukeliantys ginklai „Taser“; elektrošoko įrenginiai,
naudojami gyvuliams varyti; elektrošoko įrenginiai; žiebtuvėliai, kurie savo forma primena šaunamuosius ginklus;
paslėpti ir užmaskuoti šaunamieji ginklai);
12.2. smailieji ginklai ir aštriabriauniai daiktai – smailūs ir aštriabriauniai daiktai, kuriuos naudojant galima sužeisti
(pavyzdžiui: kirviai ir kirvukai; strėlės ir smiginio strėlytės; alpinistų batų kapliukai; ledo kirvukai ir kirtikliai; pačiūžos;
peiliai su fiksuojamąja ar išmetamąja geležte bet kokio ilgio ašmenimis; peiliai, įskaitant ir apeiginius peilius, kurių
ašmenys ilgesni nei 6 cm, padaryti iš metalo arba iš kitos medžiagos, tačiau gana tvirti, kad būtų galima traktuoti kaip
potencialius ginklus; mėsos kapoklės; atviri skustuvai; kardai; skalpeliai; žirklės, kurių ašmenys ilgesni nei 6 cm;
slidžių lazdos; kalavijai ir špagos; svaidomosios žvaigždės; amatų įrankiai, kurie gali būti naudojami kaip smailūs ar
aštrūs ginklai: grąžtai, peiliukai dėžėms pjaustyti, kišeniniai peiliukai, visų tipų pjūklai, atsuktuvai, laužtuvai, plaktukai,
replės, veržliarakčiai ir kt.);
12.3. bukieji įrankiai – bet kokie buki daiktas, galintys sužaloti (pavyzdžiui: beisbolo lazdos; vėzdai; kuokos; mažojo
beisbolo lazdos; kriketo lazdos; golfo lazdos; ledo ritulio lazdos; raketlazdės; biliardo, amerikietiškojo ir angliškojo
biliardo lazdos; kovos menų reikmenys);
12.4. sprogstamosios ar labai lengvai užsidegančios medžiagos, kurios gali būti naudojamos siekiant įvykdyti neteisėto
įsikišimo veiksmus (pavyzdžiui: amunicija (šaudmenys); sprogstamosios kapsulės; litavimo lempos; detonatoriai ir
degikliai; sprogmenys ir sprogstamieji įtaisai; dujos ir dujų talpyklos; granatos; fejerverkai; bet kokio pavidalo
signalinės raketos; žiebtuvėlių skystis; minos ir kiti karinės paskirties sprogstamieji įtaisai; šaudyklės-pliauškynės;

benzinas ir gazolinas; sprogstamųjų medžiagų ar įtaisų tikslios kopijos ar imitacijos; dūminiai užtaisai ar šoviniai;
žaislinių šautuvų kapsulės; terpentinas ir dažų skiedikliai);
12.5. cheminės ir toksinės medžiagos, kurios gali būti panaudotos siekiant įvykdyti neteisėto įsikišimo veiksmus
(pavyzdžiui: rūgštys, chloras ir balinamosios medžiagos; neutralizuojamosios purškiamosios dujos, pipirinės ir ašarinės,
rūgštys, esančios aerozolinėje pakuotėje ir kt.).
13. Rankinio bagažo apribojimai, taikomi vežant atsargines ličio baterijas. Atsargines ličio baterijas, pavyzdžiui:
nešiojamųjų kompiuterių ir DVD grotuvų kraunamąsias baterijas ir ličio AA dydžio baterijas, leidžiama vežti tik
rankiniame bagaže.
14. Tiek rankiniame, tiek registruotajame bagaže draudžiami vežti toliau nurodyti daiktai:
14.1. suslėgtosios dujos (degiosios, nedegiosios ir nuodingosios), pavyzdžiui: ašarinės dujos, dujų šviestuvai, deguonis,
dujų balionai, butano dujos, skirtos plaukų priežiūros priemonių flakonams ir žiebtuvėliams pildyti;
14.2. korozinės medžiagos, pavyzdžiui: rūgštys, šarmai, gyvsidabris, skystojo elektrolito pripildytos baterijos;
14.3. sprogstamosios medžiagos, pavyzdžiui: amunicija (šaudmenys), signalinės raketos, fejerverkai;
14.4. oksiduojančiosios medžiagos, pavyzdžiui, balinančiosios medžiagos;
14.5. radioaktyviosios arba stipriai įmagnetintos medžiagos;
14.6. nuodingosios ir infekcinės medžiagos;
14.7. netinkamai supakuoti daiktai, jei nėra išduotas garantinis talonas;
14.8. daiktai, kurių gabenimas uždraustas įstatymais, vyriausybės arba reguliavimo tvarka, kuriuos išleido šalys arba
valstijos, iš kurių, į kurias ar virš kurių norima gabenti daiktus;
14.9. daiktai, kurie dėl dydžio ir (arba) svorio negali būti pakrauti į keleivinį lėktuvą;
14.10. aštrų kvapą skleidžiantys daiktai;
14.11. maisto produktai, dėl kurių gali būti sugadintas kitas bagažas;
14.12. pavyzdžių arba rinkinių sudėtyje gali būti uždraustų daiktų, todėl būtina turėti informaciją apie turinį, siekiant
įtikinti, kad pavyzdžiai arba rinkiniai gali būti vežami kaip bagažas.
15. Skysčių vežimo reikalavimai:
15.1. skysčiai turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 ml induose;
15.2. Indai turi būti įdėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro krepšelį.
15.3. vienas maišelis – vienam keleiviui;
15.4. skysčiais vadinami geliai, pastos, losjonai, skystųjų ir kietųjų medžiagų mišiniai ir hermetiškų talpyklų turinys
(pavyzdžiui, dantų pastos, plaukų geliai, gėrimai, sriubos, sirupai, kvepalai, skutimosi putos, aerozoliai ir kiti panašios
konsistencijos produktai).
16. Aviacijos saugumo darbuotojai į riboto patekimo zoną ir orlaivio keleivių saloną gali atsisakyti įleisti keleivį, turintį
jiems įtartiną daiktą, arba atsisakyti vežti tokį daiktą kaip registruotąjį bagažą. Už tokius sprendimus neatsako nei
kelionių organizatorius, nei oro vežėjas.